Bezorgen
Terug
Veel gestelde vragen
Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?
Jouw bestelling wordt door onze chauffeur in een bestelauto bij je thuisbezorgd.
Moet ik de hele dag thuisblijven voor de chauffeur?
Je ontvangt de avond voor bezorging per email een nauwkeurige indicatie van onze bezorgtijd. Dit betekent dat je niet de hele dag op onze chauffeur hoeft te wachten en alleen dan thuis hoeft te zijn.
Wat doet de bezorger als ik niet thuis ben?
Het is natuurlijk de bedoeling dat er iemand bij je thuis is om jouw bestelling aan te nemen. Het gaat tenslotte vaak om levensmiddelen welke we in verband met hygiëne en koeling altijd persoonlijk op jouw bezorgadres afgeven; dus ook niet bij de buren. Mocht het toch onverhoopt gebeuren dat er niemand thuis is, zal onze chauffeur direct telefonisch contact met je opnemen en een nieuwe bezorgafspraak maken.
Wat is het bezorggebied van De Lokalist?
Ons bezorggebied bestaat uit de provincie Utrecht, ’t Gooi, Amsterdam en omgeving, Almere, (een deel van) de Veluwe en regio Arnhem. Klik boven in de menubalk op ‘Bezorgdag’ , geef je postcode in en ontdek of we ook bij jou bezorgen.
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Nee, ons logistieke proces is zodanig ingericht dat alleen thuisbezorging mogelijk is.
Mag iemand onder de 18 jaar een bestelling aannemen?
Ja dat mag, mits er geen alcoholische producten in de bestelling zijn opgenomen.
Moet ik mij legitimeren als ik alcohol laat bezorgen?
Ja, alleen als je 18 jaar of ouder bent kun je op Lokalist.nl alcoholhoudende dranken bestellen en aannemen. In de winkel moet iedereen die jonger is dan 25 jaar zijn identiteitskaart laten zien. Onze chauffeur zal dan ook bij twijfel over je leeftijd om je ID vragen..
Houdt de chauffeur zich aan de Corona-regels?
Jazeker, in verband met Corona plaatst onze chauffeur zijn krat(ten) na aanbellen bij je voor de deur, neemt afstand en vraagt je de winkeltasjes zelf in ontvangst te nemen. De lege kratten neemt hij vervolgens weer mee. Zo houden we het contactmoment zo kort mogelijk.
Kan ik de bezorgtasjes ook weer inleveren?
Ja, de bezorgtasjes nemen we graag weer voor je mee.
Waarom leveren jullie aan in meerdere tasjes en niet alles bij elkaar in 1 krat?
Wij hebben hier natuurlijk goed naar gekeken, omdat ook wij het milieu erg belangrijk vinden. Onze ervaring is dat veel mensen de kratten waarin wij de tasjes van de winkeliers vervoeren erg handig vinden en er daardoor een deel van de kratten na uitgifte niet terug komt. Dit zou betekenen dat er onnodig veel energie wordt verspild in het produceren van het gebruikte hard plastic. Daarnaast gaat er veel energie, water en schoonmaakmiddelen zitten in het schoonmaken van kratten die wél terugkomen. Ook zal voor kratten statiegeld moeten worden gevraagd en dat vinden veel klanten niet fijn. Met het gebruik van tasjes kunnen we bestellingen bij producten van diverse winkeliers combineren en zodoende zo efficiënt mogelijk werken. Als we namelijk voor elke bestelling bij een winkelier een apart krat zouden gebruiken, zou dit betekenen dat er veel meer van onze auto’s op de weg zouden rijden met kratten die voor maar een klein deel gevuld zijn.
;