Assortiment
Terug
Veel gestelde vragen
Kwaliteit en houdbaarheid
Worden mijn bestelde producten altijd vers geleverd?
Ja, de versproducten die je bij De Lokalist bestelt, worden op de dag van levering vers bereid.
Als ik vandaag bestel en volgende week geleverd wil krijgen, zijn de producten dan wel vers?
Ja, bestellen bij De Lokalist betekent dat elke winkelier of boer op de dag van levering de producten bereid. Dus ook als je een bestelling plaatst met een bezorgdatum over een aantal dagen.
Worden mijn bestelde producten gekoeld verwerkt en vervoerd?
Ja, De Lokalist werkt volgens een door de NVWA (Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit) erkende en goedgekeurde hygiënecode. Dit houdt o.a. in dat koelproducten tijdens de gehele productieketen gekoeld moeten worden verwerkt en vervoerd. De Lokalist werkt met koelboxen voorzien van koelelementen zodat de producten gekoeld bij je worden afgeleverd. Hetzelfde geldt voor vriesproducten die tijdens het gehele proces in bevroren conditie en volgens de geldende regelgeving worden verwerkt én vervoerd.
Hebben jullie ook vriesproducten?
Jazeker. Wij leveren diverse producten bevroren aan, zoals vlees, pizza’s en tiramisu. Als een product bevroren bij je wordt aangeleverd, staat dit altijd duidelijk vermeld bij de productomschrijving.
Prijs en hoeveelheid
Zijn de prijzen van De Lokalist hoger dan die van de aangesloten winkeliers en boeren?
Nee, de prijzen op Lokalist.nl zijn gelijk aan die van de aangesloten winkeliers en boeren.
Betaal ik ook btw?
Jazeker, de prijzen op onze website zijn altijd inclusief btw. Op de bestelbevestiging die je per email ontvangt nadat je jouw bestelling hebt afgerekend, staat het betaalde btw-bedrag vermeld
Zijn alle producten altijd op voorraad?"
De Lokalist doet er samen met de winkeliers en boeren alles aan om de door jou bestelde producten te kunnen leveren. Het kan helaas voorkomen dat een product toch niet leverbaar is. We vervangen in zo’n geval het product voor een ander vergelijkbaar product. Mocht dat niet mogelijk zijn, dan proberen wij het product alsnog bij een andere winkelier te bestellen. Mocht dat niet (meer) lukken, dan zullen wij het door jou betaalde bedrag binnen 3 werkdagen aan je terugbetalen. We laten een dergelijke wijziging altijd aan je weten via de bon die bij de bezorging wordt meegeleverd.
Ik bestel een product met een bepaald gewicht, ontvang ik precies het gewicht wat ik bestel?
Er kan een kleine afwijking zitten tussen het gewenste bestelgewicht en de daadwerkelijke levering. De reden hiervoor is dat De Lokalist bij de winkeliers en boeren bestelt en deze vaak niet nauwkeurig kunnen bereiden. Op onze website zijn wij hier transparant over en vermelden wij deze mogelijke beperkte afwijking bij alle producten die op basis van gewicht worden verkocht.
;